klachtenbeleid

Hieronder vind je enkele veelgestelde vragen over ons klachtenbeleid. Ambiq geeft antwoord.



Met wie kan je over een klacht praten?
Als iemand niet tevreden is, dan horen we dat graag. Het maakt niet uit over welk onderwerp het gaat. Praat eerst eens met jouw hulpverlener(s). Misschien komen jullie er samen uit. Of ga naar onze klachtenfunctionaris voor cliënten: Francis Jansink. Bel of app haar op 06 – 1410 5766 of neem contact op via de website.

Flyer klachtenfunctionaris

Wat is de klachtenregeling van Ambiq?
We hebben een klachtenregeling gemaakt samen met: Aveleijn, De Twentse Zorgcentra en Dagbehandeling BrumBrum. Die regeling staat hier.

Is er een onafhankelijke instantie om een klacht bij in te dienen?    
Alle (pleeg)kinderen, (pleeg)ouders en verzorgers die te maken hebben met de jeugdhulp, hebben recht op een onafhankelijke cliëntvertrouwenspersoon. Daarvoor kunnen zij – afhankelijk van hun woonplaats – terecht bij het AKJ of bij Zorgbelang. Ondersteuning door een cliëntvertrouwenspersoon is gratis. Het AKJ en Zorgbelang zijn zelfstandige stichtingen, deze cliëntvertrouwenspersonen zijn niet in dienst van Ambiq.

Wat kan de vertrouwenspersoon voor jou doen?                                
Het kan gebeuren dat je ontevreden bent over de hulp die je krijgt. Als je er niet uit komt met de hulpverlener van Ambiq, neem dan contact op met de adviesdienst van het AKJ. 

Zo bereik je het AKJ en Zorgbelang: bel naar 088 – 555 1000 of mail naar info@akj.nl
Chat met een cliëntvertrouwenspersoon via de website www.akj.nl. De chat is open van maandag t/m donderdag van 16.00-20.00 uur en op vrijdag van 15.00-17.00 uur.

Op www.akj.nl staat meer informatie en ook onze klachtenfunctionaris Francis Jansink kan hierbij helpen. Zij is bereikbaar via 06 – 1410 5766 of vul het formulier in.