Swipe

Ambtelijk secretaris ondernemingsraad

Wegens het vertrek van onze huidige Ambtelijk Secretaris Ondernemingsraad, zijn wij op zoek naar jou!

Ben jij een ambtelijk secretaris ondernemingsraad in hart en nieren en wil je graag je bijdrage leveren aan de gehandicaptenzorg? Dan is deze functie wellicht wat voor jou!

Wat ga je doen als Ambtelijk Secretaris Ondernemingsraad?

Als Ambtelijk Secretaris OR ondersteun je de OR op secretarieel, organisatorisch en inhoudelijk gebied. Daarbij valt te denken aan:

Jij optimaliseert het secretariële proces van de OR. Zorgt ervoor dat de OR zich volledig kan richten op de inhoud, bewaakt procedures en processen, is een informatiebron voor (nieuwe) OR-leden en bestuurder op gebied van wet- en regelgeving.

  • Je optimaliseert het secretariële proces van de OR. Je zorgt ervoor dat de OR zich volledig kan richten op de inhoud, door bijvoorbeeld de OR-vergaderingen te organiseren, de vergaderagenda’s op te stellen en zorgt ervoor dat alle vergaderstukken op tijd beschikbaar zijn. Daarbij bewaak je ook de actiepunten en zorg je ervoor dat alle soepel en volgens plan verloopt.
  • Je verricht secretariële werkzaamheden, zoals het verzorgen van de notulen, het beheren van het OR-archief en stelt in samenspraak met OR-leden brieven op.
  • Je ondersteunt de OR inhoudelijk, waarbij je onder andere informatie verzamelt omtrent regelingen binnen de WOR, de cao en adviseert over advies-, instemmings- of informatieplicht van te behandelen onderwerpen.
  • Je organiseert en coördineert in opdracht van de raad de verkiezingen en scholing voor de leden van de OR. Daarnaast ben je een informatiebron voor (nieuwe) OR-leden en de Raad van Bestuur.

Ellen Ankoné, ambtelijk secretaris: 

“Als ambtelijk secretaris ondersteun ik ongevraagd en gevraagd de OR. Ik ben o.a.  verantwoordelijk voor de planning, voorbereiding en verslaglegging van de OR-vergaderingen, neem deel aan de overleggen van het dagelijks bestuur, verzorg de correspondentie, heb een rol bij het verkiezen van nieuwe OR-leden, zorg voor het OR-jaarverslag, plaats het TussendoORtje op Interaqt, et cetera. Ik heb binnen het OR-team een grote mate van vrijheid en heb eigen verantwoordelijkheden. De OR-vergaderingen worden fysiek gehouden op het dienstencentrum in Hengelo en op het steunpunt in Hardenberg. De OR heeft 13 zetels waarvan er momenteel 9 zijn opgevuld. Het is een leuke club mensen; eenieder met de drive om de belangen van de collega’s zo goed mogelijk te behartigen waarbij deze worden afgewogen tegen de belangen van de organisatie.

Heb je vragen? Neem gerust contact met me op via 06-10033112  of ondernemingsraad@ambiq.nl “ 

Functie eisen

Wat wij van je vragen:

  • Je bent integer, zelfstandig, oplettend, neemt initiatief en kan een dienstverlenende houding aannemen. Je beschikt over tact en kan een onafhankelijke houding aannemen in situaties met tegengestelde belangen. Je beschikt – gezien het adviseren en ondersteunen van de OR, maar ook bij het opstellen van brieven en verslagen - over mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid.
  • Je beschikt over minimaal mbo-4 werk- en denkniveau of hbo werk- en denkniveau en hebt ervaring in secretariële werkzaamheden. Ervaring als Ambtelijk Secretaris OR en kennis van de WOR (Wet op de Ondernemingsraden) is een pré.
  • Een recente Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).

Inschaling

Je salaris is conform CAO Gehandicaptenzorg en wordt afhankelijk van de weging nader bepaalt.

Wat wij jou bieden  
Bij Ambiq geloven we dat je vooral moet kunnen doen wat je leuk vindt, niet alleen wat je geleerd hebt. We vertrouwen daarbij op jouw kennis en ervaring. We willen ook ruimte geven aan jouw ambitie. Vrijheid bij de invulling van jouw functie en het faciliteren van opleidingen en trainingen zijn daarom vanzelfsprekend binnen Ambiq. 

Verder bieden we jou: 

  • Uitzicht op een vast contract 
  • Eindejaarsuitkering van 8,83%
  • Fiscaal gunstige regeling voor de aanschaf van een fiets, laptop, telefoon of sportabonnement 
  • De vergaderingen van de OR vinden iedere maandag fysiek plaats, maar daarnaast heb je de mogelijkheid tot hybride werken, met een thuiswerkvergoeding 
  • Aandacht voor jou en je ontwikkeling: wij willen dat jij het beste uit jezelf kunt halen en ondersteunen in je verdere ontwikkeling voor wat betreft kennis en kunde 

Wil je meer weten of heb je interesse? 
Heb je nog vragen over deze vacature? Dan kun je contact opnemen via ondernemingsraad@ambiq.nl

Belangrijk om te weten

Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern uitgezet. Interne kandidaten hebben bij gelijke geschiktheid de voorkeur.

Over Ambiq

Wij zijn Ambiq, een orthopedagogisch behandelcentrum. We helpen kinderen, jongeren en volwassenen met een licht verstandelijke beperking (LVB) en bijkomende problematiek. Dit doen we met specialistische hulp en behandeling. 

De doelgroep mensen met een licht verstandelijke beperking (LVB) en de daarbij horende vraagstukken, groeit. Bij Ambiq hebben we veel kennis over en ervaring met deze (vaak) complexe vraagstukken. Onze ambitie is om dé specialist LVB te zijn. Onze expertthema’s zijn: trauma, gehechtheid en seksualiteit.