Swipe
Cliënten / Ouders

Je hebt een klacht, en nu?

Vervelend dat je ergens ontevreden over bent, maar fijn dat je dit met ons wilt delen. We willen namelijk dat jij goed wordt geholpen en tevreden bent over de hulp die je van ons krijgt.

Je kan op verschillende manieren je klacht indienen:
1
Neem contact op met een hulpverlener

Heb jij je gevoel al gedeeld met een hulpverlener? Misschien dat jullie er samen uitkomen waar je mee zit. Ook kun je samen met de verwijzer en je hulpverlener een gesprek inplannen om je klacht te bespreken.

2
Neem contact op met de klachtenfunctionaris

Kom je er samen met je hulpverlener niet uit? Dan kun je een afspraak maken met onze klachtenfunctionaris Francis Jansink. Je kan haar een bericht sturen of bellen op: 06 - 14 10 57 66. Stuur je liever een e-mail? Mail dan naar f.jansink@ambiq.nl. Zij helpt je graag verder. 

3
Klachtenformulier invullen

Je kan een klachtenformulier invullen over waar jij ontevreden over bent. Wanneer je dit hebt ingevuld, kan het zijn dat we nog wat vragen hebben over de klacht en je hierover willen spreken. Dit zodat we de klacht zo duidelijk mogelijk hebben en we bezig kunnen met het verbeterproces. 

4
Neem contact op met de Regionale Klachtencommissie

Als je er niet uitkomt met je hulpverlener of Francis, dan kun je terecht bij de Regionale Klachtencommissie. Je kunt ze bereiken via de mail of door te bellen naar: 088 - 430 4001

Francis helpt je graag!

Jij hebt recht op een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Deze hulp is altijd gratis! Soms helpt het om alleen al je verhaal te doen aan iemand die naar je luistert. Een klachtenfunctionaris informeert je over jouw rechten en geeft je advies. Ook kan hij of zij je ondersteunen bij het opstellen van een klachtenbrief en bij een gesprek met ons. Bij ons is dat Francis Jansink. Francis helpt je graag verder met jouw klacht en wat je kunt doen. 

Je kan Francis een appje sturen of bellen op: 06 - 14 10 57 66. Stuur je liever een e-mail? Dat kan ook! 

Vraag en antwoord Kunnen we alvast wat vragen voor je beantwoorden rondom je klacht?
FAQ icon

Waar kan ik terecht als ik een klacht heb en zorg krijg vanuit de Jeugdwet?

Dan mag je dan contact opnemen met het Advies en Klachtbureau Jeugd (AKJ). Je kunt ze ook bellen: 088 555 1000 of mailen: info@akj.nl.

Ambiq logo
FAQ icon

Ik ontvang zorg vanuit de Wet langdurige zorg (WLZ). Waar kan ik als volwassene dan terecht met mijn klacht? 

Onze klachtenfunctionaris Francis Jansink helpt je hier graag mee. Zo kun je haar een berichtje sturen of bellen op: 06 - 14 10 57 66. Stuur je liever een e-mail? Dat kan ook! Mail dan naar f.jansink@ambiq.nl.

Ambiq logo
FAQ icon

Ik heb als volwassene een klacht wat onder de wet Zorg en Dwang (onvrijwillige zorg) valt. Waar kan ik terecht?

Bij Marian Stevelink van het Landelijk Steunpunt Raden. Zij is te bereiken op 06 21 3741 39 of via m.stevelink@hetlsr.nl. Kun je haar niet bereiken? Bel dan naar: 088 201 5900

Ambiq logo
FAQ icon

Waar kan ik het klachtenbeleid van Ambiq vinden? 

We hebben in ons kwaliteitshandboek een uitgewerkt klachtenbeleid. Lees hier ons kwaliteitsbeleid

Ambiq logo
FAQ icon

Heb je alle stappen doorlopen en ben je nog niet tevreden? 

Ambiq is aangesloten bij de Geschillencommissie Gehandicaptenzorg. Ben je na het doorlopen van alle stappen van mening dat je klacht niet naar tevredenheid is afgehandeld? Neem dan contact op met deze Geschillencommissie.

Ambiq logo
Klachtenformulier Ik wil een klacht indienen